Nature friend ♥

Follow|Home
Saturday 31 October 2015 | 23:21 | 0comments
Assalamualaikum.
Alhamdulilah. Alhamdulilah. Alhamdulilah.

Aku bermimpikah?
*tepuk pipi*

Tidak. Tidak.
Betapa pantasnya masa berlalu. Seperti semalam terjadinya 1/04/2014. Langkah pertama aku di TIGS.
Masuk ke dalam kelas 4 Bumi. Seram sejuk menyeluhungi diri. Kali pertama dipandang oleh 25 pelajar di dalam satu kelas.
Langkah pertama ke kelas yang setinggi 4 tingkat itu, diberi tepukkan yang gemuruh oleh mereka yang beeada di dalam situ.
Rasa dihargai.
Rasa diterima.

Cukup banyak kenangan manis pahit yang terjadi selama tahun 2014. Gagal peperiksaan. Gagal dalam persahabatan. Gagal gagal gagal. Tapi, kegagalan tu yang membawa aku ke tahap ini sekarang.
Bukanlah, tahap yang terbaik, tapi nampak peningkatan dari tahap sebelumnya.

Hari ini, 1/11/2015.
Kau tak percaya? Aku lagi tak percaya.
Esok hari bersejarah.
Esok hari yang mendebarkan.
Esok aku SPM WOI!
Huhuhuhuhuhu.


Rasa seperti semalam aku melangkah kaki masuk ke kelas 5 Beta. Yang digelar "Beta will never cry".
Aku bertemu dgn rakan kelas yang baru. Well, turun kelas beb. Aku bukan budak pandai sama taraf dgn budak budak Bumi tahun lepas.
Result aku paling tinggo pun setakar bottom 5 dalam kelas.
Mampuihh.
Mana taknya, budak Bumi semua dapat stright A's huhu.
Aku? Cukup makan jelah.
Tu yang turun kelas.

Sedih? Lek ah. Aku kan kuat hahaha.
Tak sedih, cuma aku janji kat diri sendiri. Nak tunjukkan kat mereka, aku pun bolrh jadi mcm mereka.
Tak kisah, cikgu taknampak yang aku ni pandai, tapi Allah tahu aku dah usaha.

So, nak dijadikan cerita dalam kelas Beta ni, ada yang pandai. Ada moderate sama mcm aku. Haaaaaa kat kelas ni lah aku belajar maksud "study"
Kahkahkah.
Maksudnya, aku berada di dalam kelas di mana ada students yg lemah mcm aku. Kita study sesama. At last, masa trial dapat ranking baeeeeeek.
Alhamdulilah.
Addmath lulus dgn jaya. Bukan cukup makan je tau huhu


Dan...
Esok.
2/11/2015.

Hari pertama aku duduk di dalam dewan.
Semoga rakan-rakan seperjuangan berjaya dengan jayanya.
Semoga dapat capai target masing-masing.
Target kita semua adalah A tegak!
Semua kena dapat A tegak.
Jgn giveup!

Semoga berjaya batch 98's.

Saranghae 💋💞🙆

0 Comments:

Post a Comment


Older Post | Newer Post